Безпека дитини – інструкція для батьків.
1. Якщо дитина вміє говорити, вивчіть із нею у першу чергу її повне П.І.Б., адресу проживання, місце роботи батьків, як дістатися додому або до вас на роботу, домашній та мобільні телефони батьків, дату свого народження.
2. Якщо дитина відправляється гуляти або їде з вами в місто, покладіть в її кишеню заламіновану «візитку» або паперовий листочок в водонепро-никному мішечку з контактною інформацією, що представлена вище.
3. Маленьких дітей не відправляйте на прогулянку одних; для дітей старшого віку обмежте місце прогулянки, час, позначте час контрольного контакту з вами.
4. Суворо накажіть дитині питати дозволу, якщо вона кудись хоче відійти з обумовленого місця прогулянки;
5. Фотографуйте дитину кожні три місяці, бажано в звичайному одязі, в звичайному повсякденному вигляді - близько 80% батьків зниклих дітей не мають свіжих фотокарток дитини; майте завжди в межах досяжності найсвіжіше фото дитини;
6. Купіть дитині телефон і домовтеся з нею про зв'язок в певні проміжки часу, телефонуйте дитині самі, якщо вона не виходить на зв'язок у встановлений час.
7. Підключіть дитині послугу мобільного оператора з визначенням місцезнаходження за телефоном;
8. Регулярно пояснюйте дитині правила дорожнього руху, правила безпеки в громадських місцях, говоріть про те, що не можна брати від незнайомих людей їжу, напої, іграшки, йти з ними, якщо ви її про це не попереджали, і навіть просто спілкуватися без присутності батьків або супроводжуючих дитину дорослих.
9. Будьте в курсі того, з ким спілкується ваша дитина, знайте їх контактні дані, адресу проживання.
10. Хай завжди у вас будуть контакти вчителів, тренерів, керівників гуртків.
11. Будьте в тісному контакті з дитиною, стежите за змінами в її настрої, відразу намагайтеся з'ясувати причини.
 
 

Батькам на замітку…
Психологічний клімат – це емоційно-психологічний настрій, який формується в родині в процесі взаємодії її членів. Настрій з’являється внаслідок того, що при безпосередніх особистих контактах всі зв’язки між людьми набувають емоційно-психологічного забарвлення, яке визначається ціннісними орієнтаціями, моральними нормами та інтересами членів родини . На думку цих науковців, психологічнийклімат конкретних родин формується під впливом двох основних факторів: мікросоціальних умов життєдіяльності родини (її склад, рівень добробуту, соціальний статус) та соціально-психологічногоклімату в цілому, основні елементи якого засвоюються внаслідок тісного контакту членів родини .
Як зберегти гармонію у родинних стосунках?
- всі члени родини спілкуються між собою, вміють слухати і чути одне одного. В суперечках враховується думка кожного;
- відповідальність і обв’язки поділяються між всіма членами родини ;
- члени родини підтримують одне одного, можуть виконувати обов’язки іншого у випадку зміни ситуації;
- кожен член родини вірить у себе, має адекватну самооцінку, довіряє іншим;
- члени родини мають спільну систему цінностей, поважають сімейні традиції;
- цінується почуття гумору, приділяється увага духовному життю, виховується позитивне ставлення до будь-яких подій, виділяється час для спільних розваг;
- коаліції між членами родини динамічні й мінливі;
- члени родини створюють умови для особистого зростання, звертаються за допомогою і підтримкою до фахівців у випадку кризи чи виникнення якихось проблем.

Тож давайте любити та поважати наших рідних, бо вони є найближчими нашими людьми…


Працюємо з батьками (тематика батьківських зборів, рекомендації, поради)

Батьківська громадськість  – важливий союзник школи у вихованні учнів.

Класний керівник, шкільний психолог і батьки учнів повинні чітко уявляти основні напрямки своєї співпраці:

 

  • розвиток гуманного виховного середовища класу, яке створює можливості для задоволення потреб дитини у пізнанні, спілкуванні і забезпечує вільне самовираження в різноманітній діяльності;
  • контроль за дотриманням прав і свободи дитини у школі та в сім’ї, виключення будь-якого – морального, фізичного – насилля над дитиною;
  • створення можливостей для розумного і культурно-ціннісного дозвілля дітей;
  • контроль за дотриманням належних умов щодо зміцнення здоров’я дітей, за посиленням здоров’єзберігаючих  заходів у школі;
  • створення і розвиток постійних зв’язків класу із соціальним середовищем.

    Стратегічні напрямки своєї педагогічної турботи класний керівник може реалізувати завдяки згуртуванню батьківського колективу для досягнення загальних виховних цілей. Допоможуть у цьому батьківські збори, проведення яких відбувається у формі неформальних зустрічей, бесід за «круглим столом», спілкування, обміну досвідом. З усіма батьками на зборах достатньо зустрітись двічі на семестр, а проблеми, що виникають в процесі роботи, необхідно вирішувати індивідуально.

      Можна залучати батьків до проведення різних заходів, свят, походів, екскурсій, зустрічей. Доцільною і корисною є також організація вечорів запитань і відповідей, днів відкритих дверей, консультацій для батьків, читацьких конференцій, практичних занять.

      Тематика класних батьківських зборів має бути різноманітною і торкатися усіх важливих питань виховання й навчання дітей з першого по випускний клас.

 

                      Орієнтовні теми проведення класних батьківських зборів

 

1 клас

  1. Шестирічна дитина. Яка вона? (консультація вчителя, психолога)
  2. Як допомогти дитині у навчанні.
  3. Народна педагогіка, народна казка у формуванні морально-етичних цінностей у дітей.

2 клас

  1. Психологічні аспекти виховання і заохочення до навчання дітей молодшого шкільного віку.
  2. Щоб не згасло родинне вогнище.*
  3. Українські народні традиції в сімейному вихованні. Ознайомлення дітей з родиною та родоводом.

3 клас

  1. Умови успішного виховання в сім’ї: єдність вимог дорослих до дітей, атмосфера злагоди і довіри.
  2. Виховання самостійності, відповідальності.
  3. Народні морально-етичні цінності та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.

4 клас

  1. Спільна діяльність батьків і дітей як спосіб формування морально-етичних цінностей молодших школярів.
  2. Гра в житті дитини. Світ сімейних захоплень.
  3. Родинне свято «Сім’я –ключ до щастя»

5 клас

  1. Психолого-педагогічні особливості виховання молодших підлітків.
  2. Розвиток творчих здібностей дитини у процесі спільної діяльності.
  3. Союз сім’ї та школи.*

6 клас

  1. Сфери і специфіка спілкування підлітків.
  2. Патріотичне виховання дітей у сім’ї, зв'язок поколінь, знайомство з культурою, звичаями і традиціями родини та рідного краю.
  3. Формування здорового способу життя молодших підлітків.

7 клас

  1. Старший підлітковий вік і його особливості.
  2. Педагогіка почуттів і культура їх вираження. Формування культури поведінки дітей.
  3. Духовний світ особистості. Морально-етичні цінності особистості та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.

8 клас

  1. Виховання характеру і формування моральних якостей особистості.
  2. Профорієнтація і допрофільна  підготовка старших підлітків; шляхи самовизначення і вибору професії.
  3. Щаслива сім’я. Яка вона? (збори-диспут)*

9 клас

  1. Роль  сім’ї у визначенні життєвого шляху старшокласників.
  2. Про шкідливі звички і роль батьків в подальшому розвитку стійкої потреби дітей щодо здорового способу життя.
  3. Проблеми виховання юнаків і дівчат. Педагогіка почуттів, етика сімейних стосунків.